killar/män som slår kvinnor

De finns överallt...Precis som kvinnorna som blir/har blivit slagna.
Tittade precis på Tyra Banks show som handlade om just detta.
gillade speciellt en sak hon sa:
- vi pratar väldigt mycket om tjejerna hur vi mäste stärka deras självförtroende så att de inser att de är värda en bättre behandling. Men vi får inte glömma bort killarna. Även deras självförtroenden måste stärkas. för det är de trasiga killarna som slår sina tjejer.
En annan sak hon sa som stämmer mycket väl överens med mina personliga erfarenheter i ämnet är.
- väldigt fä av de killar som slår tjejer skulle starta en fight med en annan kille.

Jag har oxå tänkt på att det är fegisarna som slår sina kvinnor...de vill inte ha en fight..de vill sparka på någon som redan är i underläge...charmigt jag vet..

Fysiskt våld är ibland det värsta jag vet ,det gör mig faktiskt både fysiskt och Psykiskt illamående..
Jag känner att jag behöver bli bättre på att ta avstånd från det i alla situationer....
Det finns många människor som beter sig som idioter..Men ett kok stryk har väl sällan gjort någon till en bättre och mer upplyst person.....Eller

Fast ibland mäste människor ta till våld för att försvara sig mot andra människors våld...tyvärr..'
Våld kanske inte lär en idiot något i långa loppet men det kan ju lära den att försöker du med mig så kommer du oxå att få ont...Det där är en svår frågeställning är det något jag lär mig mer och mer med åldern så är det att inget är svart eller vitt.


Jag har sjä'lv blivit slagen av någon som verkligen haft makt över mig från det att jag föddes tills jag var runt 14...
då upphörde det pga att jag slog tillbaka.....
Det var tydligen mycket roligare att slå någon som är typ 5 huvud kortare och en fjärdedel så stark....
så länge jag var kvar i situationen var min enda chans att få slut på våldet att möta det med våld...Och nog lärde jag förövaren något...dont mess with me ...Om du inte vill smaka på hatet du har byggt upp inom mig under 14 års tid.Där har vi en till fegis...

Sen vet jag att det faktum att jag slog tillbaka aldrig ändrade fegisen i grunden...Den där människan skulle slå mig än idag om den var säker på att den skulle komma undan med det...

 En viktig sak jag lärde mig tidigt i livet är: att .De riktigt goda människorna är dom som väljer att inte trampa på dig ens när de vet att de garanterat skulle komma undan med det..
Att männsikskor smörar för de flesta de möter handlar ju mest om deras eget skinn. att de inte vill ställa till det för sig själva genom att sparka på någon som sparkar tillbaka....
Det är hur vi behandlar dom som redan ligger på botten som säger något om hur vi egentligen är som personer....
Ondska är ofta ett val...visserligen ett val som ligger i många människors natur .Men fortfarande ett val.
För det är ju rätt lustigt att den killen som säger att han blir så arg att han inte kan kontrollera sig...aldrig slår sin flickvän offentligt.....
Det är när ingen vet ingen ser och ingen kan ställa oss till svars för det vi gör som våra riktiga färger kommer fram...vilken är din?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0