Samla mod

Jag fikade med en gammal vän idag...Kan man ha gamla vänner när man är 25 !
Det var iallafall hur kul som helst.
Det är sällan jag sitter ner med någon som jag har någon slags historia med.
I stort sett alla jag umgås med idag har jag bara känt några år.
Ibland känns det som att min barndom och större delen av min tonnårstid aldrig har hänt.
för jag har ingen att dela den med. Mina egna minnen räcker liksom inte till  jag behöver någon att spegla dom i.
Jag och T har en historia....Den är lite stökig eftersom vi båda var lite stökiga på den tiden...
Men det gör inget för vi är bättre nu:)
Och jag tror stenhårt på att hon är ett maskrosbarn i hjärtat precis som jag.
Vi har inte växt upp i en rabatt full av konstgödsel och blivit vattnade varje dag..
Vi har behövt spränga oss upp genom asfatl för att ens kunna se ljuset...
Hon förstår mig på ett sätt som få människor gör och det känns så befriande.
Jag verkar ha kommit till det stadiet där jag tror att hon har varit i flera år....Ilskan har kommit.
25 års ilska samlad i en burk där locket plötsligt slitits av.
Den bubblar upp med full kraft och plötsligt känner jag mig så levande och så ledsen på samma gång.
För det är hårt att inse att allt inte var ens eget .
För så länge andra människors dåliga beteende är mitt fel så kan jag ändra på mig och då kommer dom att bete sig bättre.
Nog för att man till viss del lär människor hur min vill bli behandlad.
Men jag har lärt mig den hårda vägen att det finns människor som alltid kommer att försöka köra sin skit mot en hur stark man än är och hur mycket man än protesterar...
Varför ?
För att de är skorpioner i hjärtat.
En skorpion ber en groda hjläpa honom över bäcken.

- Tror du att jag är dum eller svarar grodan ? du kommer ju bara att sticka mig och förvandla mig till din nästa måltid om
jag tar dig på ryggen.

-  Nej ,varför skulle jag göra det svarar skorpionen då drunknar vi ju båda två.

- Det har du rätt i svarar grodan hoppa upp !

- Halvägs över bäcken känner grodan ett stick i ryggen

- din idiot varför gjorde du så där nu dör vi ju båda två ? !

- Jag vet svarar skorpionen men jag kunde inte hjälpa det.....Det ligger in min natur.

Jag har fått fler skorpionstick i mina dar än jag orkar räkna...Och jag har även lagt ner mycket tid på att försöka göra om skorpioner till lite tamare djur.
Men likaväl som jag aldrig kan bli en skorpion-Kan jag inte heller tvinga in mitt hjärta i deras ihåliga bröstkorgar..
Jag tror absolut på kärlekens heliande kraft...Men för att kunna ta emot den måste man ha ett hjärta där den kan bo..
Och det gör mig väldigt ledsen att behöva konstatera att det finns hopplösa fall....
Jag har alltid tänkt människor kan förändras se bara på mig....Men det är stor skillnad på att ha ett hjärta som är avstängt och på att inte ha något alls !
Miss T gav mig mod idag...mod att snart göra det som måste göras....
Jag samlar det nu i en liten burk i mitt bröst strax under mitt hjärta.

Ni tog min barndom min frihet min glädje
Min stolthet min lust och mitt mod
Ni tog så många viktiga år som jag aldrig kan få tillbaka...
jag kan fortfarande höra era elaka röster eka i mitt huvud ...
Men rädsla och skam dör med förövaren ,och bleknar med tiden det ser jag till att den gör.
Men det finns en sak som lever för alltid och det är kärlek.
Ni kunde tvinga mig till nästan allt ett barn i ert våld
Men dörren till mitt hjärta höll jag alltid stängd
För kärlek föds ur kärlek
Och ni sådde frön av hat
Jag har brytt mig om er av ren medmänsklighet trots att jag aldrig älskat er
Men det är slut med det nu..
Varför slösa på er det ni gjort allt för att förstöra.
Jag lever jag är lite bitter men inte ond
Det finns hopp för mig
Men ni måste bort
Den sista ska bort det finns ingen återvändo jag ringer nu.........Jag är så jävla grym !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0