stockholm sover

Men jag är vaken.
Saknar att vara ett tränigsfreak som stupar i säng.
Det är därför jag inte kan sova jag har inte tröttat ut mig själv fysiskt. Jag skulle verkligen vilja sova bra igen...
Men just nu orkar jag inte ta itu med det där med fysiskt aktvitet och rutiner. Det får vara som det är ett tag...
Har varit  fröken duktig hela våren. Ganska skönt att bara släppa på all den där kontrollen.
Även om det onekligen medför en del otrevliga konsekvenser. Jag verkar ha ovanligt lätt att vända på dygnet.
Imorgon ska jag och R till Ikea. Vi ska åka runt halv tio min nya somna in tid.
så jag kommer att vara en zombie på ikea.
Men med tanke på alla småbarnsföräldrar som brukar hänga runt där så är jag nog i gott sällskap.
småbarnsföräldrar är ju inte direkt kända för att vara det mest utvilade släktet.
Jag hatade verkligen allt som hade med vår nya lägenhet att göra för ett tag sen.
Men nu har jag insett att det kommer att bli väldigt bra.
Jag har börjat engagera mig på riktigt.
R är nog lättad .
 Det syns verkligen på min kropp att jag inte har tränat på flera månader.
Jag har blivit degig. Hyn ser förjävlig ut oxå. Jag har säckat ihop totalt. Men jag orkar inte bry mig.
Har spenderat  tillräckligt många timmar av mitt liv med att försöka vara någon sorts prydnadsak. fuck that liksom.
Ibland älskar jag att vara riktigt sunkig och ful .
Jag tror att det är någon slags undermedveten protest mot att mitt utsennde var det enda som jag fick någon som helst uppskattning för under hela min uppväxt.
Det har skadat mig på djupet och jag antar att ful protesten är mitt sätt att bearbeta traumat.
Det är skönt att gömma sig bakom alldaglighet....Osminkad håret i tofs och en ful grön keps.
då är det ingen som tittar inte längre än två sekunder iaf.
Och det är precis så jag vill ha det.......
stackars R....Ibland rycker jag upp mig för hans skull.
Han blev ändå tillsamans med en läcker pingla och nu sitter han fast  med en kepsmupp.
Ska nog skärpa till mig snart...typ till våren
Men först har vi en lååååång ful vinter framför oss- LOVELY


Kommentarer
Postat av: Jessie

min lilla kepsmupp, stockholm kanske sover men jess är alltid vaken! Du kan trösta dig med att om du verkligen anstränger dig så kan du fixa ett normalt dygn, sätta igång med träning och allt det där men jag tror det är bra för dig att skita i det för en gångs skull, man behöver slacka ihop ibland:)

2009-08-19 @ 15:10:42
URL: http://yesjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0