Jag är bråkstaken....

Det svarta fåret Som bryter den oskrivna regeln om att hålla tyst om det förflutna...
Hålla tyst och hålla god min har jag gjort tillräckligt i mitt liv...
Men jag skulle ändå kunna göra det för den goda stämmningens skull ,om saker och människor hade förändrats......
Ingen vore gladare än jag om vi kunde lägga det förflutna bakom oss och ta nya friska tag.....
Men man kan inte förändra det man inte erkänner..
Och här erkänns inte ett skvatt.....
Tvärtom här ska det ljugas manipuleras och trampas på tårna som aldrig förr...


Fine fortsätt med eran skit men JAG tänker inte vara en del av det längre .
Jag tänker inte hålla god min  när Mamma och Pappa maler på i timmar om allt hemskt den  andra har gjort men inte kan nämna en enda negativ sak om sig själva..
Ni är precis lika godå kålsupare båda två och jag förstår inte varför ni skiljdes för ni två förtjänar varandra....


Jag tror att jag ska be dom syskon som  fortfarande har kontakt med er att aldrig  mer nämna era namn för mig...
Det är bara sorgligt att höra hur ni håller på.
vill andra människor befatta sig med er så visst det är deras val.
Men jag har ingen skyldighet att lyssna på eländet..


Vad har ni att ge mig ?
Jag vill inte ha era falska kramar,falska födelsedags hälsningar eller smutsiga pengar
Hamnade jag i ett nödläge skulle jag hellre svälta eller sälja min kropp till en okänd..
Det vore så mycket mindre förnedrande än att sälja sin själ till djävulen....
Girighet och materialism är så överskattat...
Frihet för mig är inte att ha en massa pengar utan snarare att inte skaffa sig en massa dyra vanor så att man klarar sig ändå..
Att vara slav under dyra vanor är inte ett tjusigare fängelse än något annat..
Nej pengar och gåvor är inte riktigt min grej åtminstone inte när de kommer utan kärlek och omtanke  bakom
Nog ligger det något bakom era materiella tillskott men kärlek är det inte
Min värdighet är inte till salu och inte heller min tystnad


Ondska smittar och förgiftar
så det gäller att vara konsekvent


Ni har alltid försökt  kuva min vilja och nu förstår jag varför..
Ni anade nog att den en dag skulle slå tillbaka mot er...
synd för er att det inte lyckades


Mamma det krävs så mycket mer än att hålla en kniv mot mitt lilla barnansikte och hota mig..
Du kanske tystade mig för stunden men den stunden är över för länge sen....
Jag är vuxen nu
Vuxen och en fullt fungerande samhällsmedborgare till skillnad från dig
synd för dig och Pappa att jag trots allt ni har gjort mot mig har artat mig ganska väl...


störst av allt är alltid kärleken......Det är det som är skillnaden mellan oss jag kan älska ni kan äga
Men inte mig......Jag är ingens dotter jag är bara min egen........................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0