Blir till en hönsmamma runt min lillasyster..

Min lillasyster är inte så liten längre hon fyller 21 år om en månad.
Men när jag vid 15 års ålder flyttade från våran familj så var hon bara 10.
 jag har liksom  missat hela den här biten med att hon har blivit kvinna...
Nu är hon inte ett barn längre .Det har hänt mycket på dom åren vi har varit ifrån varandra !
Och jag vill beskydda henne skydda henne mot allt ont och hindra henne från att begå samma dumma misstag som mig.
Jag tycker att det är lite jobbigt att hon träffar killar med allt vad det innebär...(löjligt jo jag vet)
Jag som brukar vara väldigt frispråkig kniper igen helt med sexpratet runt henne ( tycker jag iofs är rätt sunt)
När hon ska sova hos oss kan jag sitta och oroa mig om det blir sent och hon inte hört av sig...då brukar R skämta med mig om att det är modersinstinkter...Och det är det väl på sättochvis.
Han sa nu kan jag verkligen se dig framför mig när du kommer och sitta och oroa dig för dina barn när dom är ute om kvällarna.....Men jag vill inte bli någon fucking hönsmamma !
Och jag vill verkligen inte vara det nu vid 25 års ålder .....
Men det är svårt när man har varit med om så mycket skit att inte oroa sig.
Men jag ska försöka lägga band på mig..
Sen vill jag väl ge henne det jag alltid önskat mig äkta omtanke från någon man är släkt med någon som delar ens historia...Men det måste väl gå att ge den utan att bli helt hönsig ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0