Våldtäktsmännen i min bekantskapskrets...

För ett halvår sedan blev en av mina vänner utsatt för ett våldtäktsförsök.
En man bestämde sig för att det var en bra ide att hoppa på henne ,stoppa upp sin äckliga hand mellan hennes ben och föröka få ner henne på marken.......
Tack och lov lyckades han inte våldta henne.
Han lyckades inte ens få ner henne på marken...
Klockan var inte ens mycket tio på kvällen bara ,och platsen det skedde på är absolut inte speciellt undanskymd..
Tvärtom det är mycket folk i omlopp där...
Som kvinna går man verkligen aldrig säker för sånna där kryp !!!!


För ca fem år sedan hade jag en killkompis.
Han var jämnårig med mig en rätt snäll och naiv kille...
En dag kom vi in på ämnet våldtäkt, jag tror att det var jag som sa något om att jag inte ville gå en speciell väg själv när det var mörkt.....
Och då  säger han något om att det bara är en speciell sorts tjejer som blir våldtagna sånna som är ute och springer själva fulla sent på natten osv......
Jag minns att jag blev ganska upprörd av det han sa men jag visade det inte utan förklarade istället lugnt för honom att =

- De flesta våldtäkter sker faktiskt inomhus av någon som offret känner. så jag tar faktiskt en större risk nu när jag sitter härinne ensam med dig än om jag går den där vägen själv i mörkret...

Han blev rätt paff av det jag berättade. Det värsta av allt är att han var en bra kille...Det han sa ,sa han inte av ondska utan av ren jäkla okunskap...

För det är ju bla den bild massmedia målar upp av det typiska våldtäktsoffret.

Det värsta är att det är så vanligt..Jag känner och har känt många tjejer som blivit våldtagna..
Och jag har även vid 17 års ålder klivit in i ett rum på en fest där min kompis blev gruppvåldtagen av ett gång 25 åriga charmtroll.....Som tur är lyckades jag avbryta det de höll på med.
Nu inser jag att det hade kunnat gå åt ett annat håll de hade kunnat kasta ner mig på sängen oxå 
Jag känner mig fan nog traumatiserad av det jag hann se  innan jag skrek rakt ut..

En tanke som slår mig ibland och som är riktigt obehaglig är.
 Ok så det där är alla våldtäktsoffer i min bekantsakpskrets....vilka är våldtäktsmännen då ???

för det är ju knappast tre män som springer runt och våldtar alla kvinnor i sverige
Känner man så många våldtäktsoffer så borde man väl statistiskt sett känna minst en eller två  våldtäktsmän oxå..

Så våldtäktsmännen i min bekantskapskrets varsågoda och legitimera er snarast.

Min kompis som blev överfallen för ett halvår sedan fick höra av polisen strax efteråt att de tror att samma kille ligger bakom fler liknande överfall efter just  den tunnelbanelinjen..Och att de trodde sig ha goda chanser att kunna legitimera honom då han åkt samma tunnelbana och hiss som henne innan och det finns kameror på båda dom ställena...Pöolisen sa även att hon inom några dagar skulle bli kontaktad av brottsofferjouren...



Jag säger bara HA HA HA....Efter ca en månad  fick hon ett brev från brottsofferjouren där det stod att hon kunde kontakta dom om hon ville..Var det för jobbigt att ringa upp henne eller ??? Och vänta en hel månad var inte ordet jour med i namnet?????


Och nu efter ett halvår har hon äntligen blivit kallad till fotokonfrontation..antar att det handlar om övervakningsfilmerna..Kan det verkligen ta polisen ett halvår att komma över dom ?
Undrar hur många tjejer äcklet har hunnit överfalla och kanske även våldta under den tid som har gått..
Och det hade ju varit lättare för min kompis att identifiera honom när hon fortfarande hade hans ansikte färskt i minnet...Nej det är ju bra att det går undan säger jag bara..Skitbra !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0