Jag är grym !

Igår natt låg jag och pratade med R i telefon kl var fyra och jag skulle upp åtta och jag kände att det var kört..Jag skulle inte kunna somna !!!
Ganska mycket ångest kommer upp då när man är trött och helt förtvivlad för att man inte kan sova.
R började prata om att jag ofta är ledsen har ångest och pratar om jobbiga saker osv..det är sant och jag förstår att det är tärande för honom..
Men samtidigt så insåg jag ghenom mitt svar till honom saker som är så jävla klockrena jag sa...

- Det har tagit mig 25 år att sluta vara arg på mig själv för att andra människor gjorde min barndom till ett helvete 25 år att se sanningen i vitögat om hur allt det har påverkat mig...Den här sommaren kom alla de här insikterna till mig och jag har omvärderat alla mina mänskiliga relationer och mitt eget beteende....


Det behöver bearbetas det ger en massa jobbiga tankar som leder till ångest..Men det är ok..
För det finns minst hundra olika dåliga sätt man kan hantera sin ångest på.
Man kan tex knarka,skära sig,shoppa supa skallen av sig osv..


Men jag väljer att prata om den istället för att fly från det och den är tamejfan strongt av mig...
Det är inte kul och det är inte lätt och man är väl inte det roligaste sällskapet alla gånger..

Men jag är inte ute efter att vara rolig jag är ute efter att hela mig själv och må bra.
Det vore så mycket enklare att börja knapra antidepressiva och ångestdämpande igen..
Piller som  lägger sig som en hinna över allt det onda..


Men jag tänker inte ta den enkla vägen för jag är en kämpe....Jag har kämpat hela mitt liv och jag är inte färdig än inte på långa vägar...Desutom tror jag att den sk kallade enkla vägen är den mest förödande i det långa loppet...Den leder ju inte till någon  direkt utveckling
Så kalla mig Pessimist kalla mig vad fan ni vill de känslor jag känner är åtminstone mina , de är äkta
Jag är ÄKTA!

Kommentarer
Postat av: S-L

Först nyss hittade jag din blogg... Läst varenda bokstav och har en stor klump i halsen.

Jag har alltid vetat att din uppväxt var tuff! Men inser att jag vid den åldern var på tok för ung och naiv (självupptagen?) för att förstå ens en bråkdel av verkligheten.

Där och då hade jag ett alldeles eget helvete och såg nog inte många millimeter utanför det.

När du flyttade upplevde jag det som att du svek, som att du inte längre ville ha någon kontakt. Varit arg, bitter, ledsen, besviken... Men för feg!



Så kanske det låter bakvänt men... tack!

Jag kommer aldrig någonsin att förstå till fullo... Men ändå så har stunden här på bloggen lyft måååånga tegelstenar!

Där och då var du det absolut bästa i mitt liv och trots att det är så länge sen så har jag aldrig upplevt en vänskap ens i närheten av din...



Jag är verkligen glad för din skull att du tagit detta kliv!

Även jag har under hela min uppväxt varit slav under någon annan så jag vet hur viktigt det är att äntligen kliva ut och bli fri, bara vara sin egen!

Men hur mycket din egen du än blir så kommer du ändå alltid att vara min Farfar Rafar! <3

2009-10-30 @ 12:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0