Det gör ont att vara stor när man aldrig fått vara liten först....

Till Mor

Du är nästan 70 år fyllda och borde inte ha så värst många år kvar....
De säger ju att bitterhet tar bort nästan 10 år från en livslängd.
Vilket fruktansvärt slöseri med ett människoliv
så mycket skada i kombination med så lite nytta

När du dör kommer jag inte att gråta över dig
Jag kommer att sörja den mamma jag aldrig haft och aldrig kommer att få
Jag kommer att sörja att det aldrig blev bättre än såhär
För mellan dig och mig finns inget kvar att rädda

Jag har gett dig nya chanser trots att du inte på långa vägar har förtjänat dom
Men du valde att sitta och vräka i dig gratis mat framför att sitta bredvid din dotter och hålla hennes hand när hon vaknade upp efter en operation
Jag vaknade upp ledsen,förvirrad och gråtandes efter dig
Gråtandes efter en mamma som jag varit dum nog att tro skulle finnas där vid min sida
Du svek mig precis som du alltid har gjort
Satte dina egna behov , den här gången ditt matmissbruk framför mig
Jag hoppas att maten smakade gott för det var nog din dyraste gratis måltid någonsin
Då den kostade dig mig

När jag bad dig finnas där för mig att verkligen vara en mamma för mig bara den enda gången var jag 22 år gammal Men i huvudet fortfarande ett barn
Fortfarande naiv fortfarande hoppfull
Jag har blivit vuxen sen dess mamma
Jag svalde sveket för stunden van som jag var
Men idag vet jag bättre
Och den bittra eftersmaken på tungan satt alltid kvar...Man kan svälja och svälja men till slut så kräks man
Och jag kräks på dig mamma

Jag opererade mig igen nu i somras och när jag vaknade upp ur narkosen så grät jag igen
Men inte efter dig................................Aldrig mer efter dig !
Det som har räddat mig är nog förmågan att lära av mina misstag

För mig har att bli vuxen inneburit att acceptera att jag aldrig kommer att få vara barn först
Jag måste bli vuxen direkt
för jag är en mäniska som aldrig fått chansen att vara liten och känna sig trygg

Och när jag gråter så gråter jag alltid över det jag aldrig haft
Jag gråter över en känsla jag aldrig ägt ,sörjer snarare en fantasi  än en förlorad verklighet

Så mycket skada så lite nytta
Det är vad som borde stå på din gravsten.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0