Har sovit ovanligt bra

några nätter nu.Och så funkade det inte nu inatt och jag jobbar ett härligt 16 timmars pass idag så är ju lagom gullig i huvudet.
Men det är bara att bita ihop det är inte så långt kvar nu....Och jag som har ett jobb som är så lugnt att jag kan blogga från det kanske inte ska klaga !
Miss T var hemma hos oss igår och det var mycket trevligt R och hans kompis s satt med oss ett tag oxå.
anledningen till att jag inte skriver ut folks fullständiga namn i bloggen är att det känns fel.
Jag har väldigt svårt för när andra lämna ut folk till höger och vänster i sina bloggar.
Och då ska väl inte jag vara likadan.
Sen är det klart att jag oxå gör det till viss del .Men jag försöker som sagt att tänka mig för och inte överdriva.
Allra värst tycker jag att det är när folk ska sitta och råexploatera sina barn på sina föräldrabloggar.
Ett barn kan ju tillskillnad från en vuxen människa inte förstå innebörden av att få sitt liv uthängt på nätet.
så även om någon av dessa föräldrar faktiskt har frågat sina barn om lov
(vilket jag faktiskt tvivlar pa att dom har ) Så anser inte jag att ett barn är moget nog att kunna greppa konsekvenserna av att få i stort sett varje steg man tar dokumetarat och publicerat på nätet.
Jag har sett många skräckexempel....som tex dagens outfit sluta fota din unge varje dag som någon jävla modedocka ! låt barn vara barn och fattar du inte att du med ganska stor sannolikhet håller på att göra din unge ganska ego centrerad.
Samma Mamma håller ju självklart på och försöker drilla ungen till att bli någon slags barnmodell.....Vilken förälder vid sina sinnens fulla bruk  vill pusha in sina barn i en så sjuk bransch som modebranschen ?
Har även ganska svårt för när föräldrar ska dokumemntara  sina barns sjukdomar/utslag och toalettbesök.
Vill du dokumetera din egen vuxenakne7påsar under ögonen/hemorojder eller what everså  FINE!
släng upp en bild där du sitter och skiter oxå när du ändå är igång.
Men låt  dina barn  vara sjuka och gå på toaletten ifred !
Ni har aldrig tänkt på att barnet en dag kanske kommer att tycka att dessa bilder är ganska pinsamma ?
Jag tycker iaf att ni som lägger upp dessa bilder är jävligt pinsamma och sjukt respektlösa mot era barn.
Sen har vi ju den värsta kategorin av dom alla.....dom som lägger upp en massa avklädda bilder på sina barn...
Ni tycker inte att det är ganska onödigt att förse en massa peddos med runkmaterial  ?
Ja det är vidrigt att det ska behöva vara så, Men det är tyvärr så världen ser ut.
Det finns ju  fall i USA där sjuka människor fixerar sig vid ett visst barn tex en liten skönhetsdrottning tar reda på vart hon bor......Och ja resten kan ni räkna ut själva.
Och risken för att någon sjuk människa ska fastna för just ditt barn ökar ju markant ju mer avklädda bilder du lägger ut...att desutom kombinera det med att skriva ut sitt eget och barnets fullständiga namn är ju bara too much....
Självklart förstår jag att föräldrar är stolta över sina barn och att man kanske vill lägga upp en bild eller två i sin blogg...Men när bloggen handlar mer om barnen än om dig själv och bilderna är direkt kränkande då är det fan inte ok längre.....Tycker jag men uppenbarligen är det många som inte håller med mig för dom här bloggarna verkar ju bara öka........




Kommentarer
Postat av: Jessie

hmmmm jag undrar vem den mamman kan vara! Det är fruktansvärt, hade den bloggen inte vart låst nu hade jag nog skickat in det till soc.. det hemska är att hon skriver om hur rädd hon är för att barnets pappa ska hitta hennes osv. efter att ha läst den bloggen kan ju vem som helst lista ut med lilltån vart dom bor..

2009-08-30 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0