klockan är fem på morgonen.

 Och jag kan inte sova.
sitter och tänker på den här sommaren. Hur tuff den har varit på så många olika sätt.
Blir nästan förvånad över att jag inte har spruckit mitt itu av all den inre smärta jag har känt.
Jag antar att den här sommaren har dödat den sista naiviteten som fanns i min kropp.....Jag antar att den här sommaren har gjort mig vuxen. Men till vilket pris?..det är frågan
satt precis och läste igenom några gamla blogginlägg jag skrivit på lunarstorm (ja Lunarstorm av alla ställen)
Jag skrev dom när jag var en sådär 21-22 år gammal men det känns som att det var minst 15 år sedan.
Jag har blivit en så mycket hårdare och kallare person sen dess.
Men jag antar att det är det priset man får betala för att se klart på saker....Nu har jag verkligen förstått innebörden av utrycket
- Ignorance is bliss

För varje morgon jag vaknat denna sommar har rullgardinen framför mina ögon dragits upp en liten bit.
Tills den en dag var helt borta..Och tro mig det var inte ljuset jag skådade !
Jag har sett mig själv och människor i min omgivning i ett helt nytt ,mörker. Ja ordet mörker passar  faktiskt bättre än ljus i det här sammanhenget . Jag har sett oss i ett helt nytt mörker
.Och tro mig  it aint a pretty picture.
Men samtidigt som det känns förjävligt känns det skönt. För nu kan jag göra medvetna val utifrån mina nya insikter hur smärtsamma de än må vara.
Ja ,jag är en bitter gammal hagga i en 25 årings kropp. Men kanske är det bättre än att vara  25 år och tänka och känna som liten flicka som ser det hon vill se....time will tell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0