Sitter och läser på nyhetsidorna...

Och det är ju ingen munter läsning...
24 årig kvinna dödad med slaktmask.
Och ett till Fritzl liknande fall...Även om jag mäste säga att tilloch med Josef Fritzl  " the one and only " (om det ändå vore så väl) verkar ha mer självinsikt än den här snubben !
Peddo gubben och hans partner in crime :(någon sliten hagga som han tydligen är gift med )har alltså kidnappat en 11 årig flickstackare. hållt henne fången 18 år på sitt Mansion = någon skev jävla gård med massa ljudisolerade lador .
Och gjort henne med barn två gånger (som vi vet om )
Och nu sitter han och skryter om hur imponerade alla kommer bli när hela historien uppdagas.....
öh nog  för att hans agerande väcker många starka känslor inom mig men jag kan ju inte direkt påstå att beundran är en av dom.
Han kallar även historien för stark och hjärtevärmande...stark kan jag hålla med om, magstark i allra högsta grad !
Gullungen är tydligen även straffad tidigare för liknande brott.....
Så frågan är vad ska man göra med alla skrpioner som aldrig slutar sticka...knipsa av taggen på dom ?
Problemet sitter ju inte där utan i huvudet på dom...Knipsa av huvudet på dom ?
Hur många chanser ska man få hur många liv ska bli förstörda ?
Jag försöker förgäves hitta förklaringar....Jag har växt upp med sjuka människor runt mig....Hela min barndom är en enda lång fallstudie....
Och en fucked up barndom traumatiserar människor -Inget snack om saken
Men duger det som ursäkt eller ens som förklaring ?
Jag har haft det jävligt men jag är inget monster...Jag har gjort många dumma saker i mitt liv men då främst mot mig själv...
Jag antar att vi alla hanterar det olika vissa vänder det utåt andra inåt.
Jag har varit dum mot mig själv men jag har tagit mitt förnuft till fånga .
De här människorna förgör andra människor...
Jag har ju uppenbarligen lyckats med konststycket  att inte ta kål på mig själv vare sig fysiskt eller själsligt ..
Jag köper inte det där med fucked upp uppväxt  som förklaring.
Jag är ett levande bevis på att man inte behöver bli ond...
Jag tror att vissa människor helt enkelt är felkonstruerade från grunden och sen en fucked up uppväxt på det skapar ett monster...
Men vad ska vi då göra åt dessa freaks of natures..
Vart reklamerar man dom ?
Kärlek kan rädda många men inte alla.
I mina ögon är inte alla människor värda en femte chans eller har samma människorväde som alla andra.
Om jag inte är summan av mina handlingar vad fan är jag då?
Ni som har barn tycker ni verkligen att Anders Eklund är värd lika mycket som era barn ?
 Det tycker då fan inte jag !
Han har haft sina chanser , han har gjort sina val och Engla och pernillas familjer får nu leva med konsekvenserna medas han sitter och gnäller på fängelsematen....
folk kan prata om förlåtelse hit och dit och jag är all for it...
Jag har själv fått förlåta mig själv för en massa skit..
Men sen har jag förändrats oxå..
Min erfarenhet av såna här människor är att de är inte ledsna över att de gjorde det bara ledsna att de åkte fast......
Saknar tiden när jag trodde att kärlek kunde förändra alla det är verkligen inte så enkelt....inte i min värld iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0