Jag är ingens dotter jag är bara min egen !

De människor som gav mig liv finns inte längre i mitt liv..
De har förbrukat sin rätt till mig flera gånger om.
Sen finns det dom som märker att jag saknar något, att jag har ett stort hål inom mig som behöver fyllas av något av någon.
Och de vill fylla det, de vill göra mig till sin egen men bara på sina villkor och så länge det passar dom.
Och varför inte jag är söt, trevlig ,intelligent.väluppfostrad och framförallt TACKSAM
Den som inte har något alls blir alltid jävligt tacksam för det lilla den får.
Vem vill inte gulligulla och leka familj med en tjej som mig ?
Det börjar alltid´likadant och slutar likadant.
Det slutar med att jag blir utkastad i kylan som en använd vante som någon har vuxit ur.
För när jag börjar ställa krav på hur jag vill bli behandlad då är det plötsligt inte lika gulligt längre.
Då får jag höra att jag  minsann inte kan ha några som helst förväntningar , för  jag är ju trots allt inte  deras riktiga dotter.
Men efteråt gör de klart för mig att de mer än gärna fortsätter komma med ovälkomna råd,hjälper till med saker jag aldrig bett om hjälp med,firar jul tillsamans och tom står och säger att man är den dotter de aldrig fick.....
Dotter ja...säkert.
Jag kommer bara vara någons dotter så länge jag tar någons skit.
Det är vad de 25 åren jag har levt har lärt mig.
Och därför väljer jag att från och med nu bara vara min egen.
Jag är min bara min ,och allt bra jag har gjort i mitt liv har jag gjort tack vare mig själv !
För jag har alltid varit ensam alltid behövt kämpa
Alltid varit omgiven av människor som velat styra mig,äga mig,krossa mig,eller suga ut all min energi.
Och ändå blev jag såhär bra !
Jag måste ha en underbar kärna som ingen kommer åt.
Och från och med nu ska jag vakta den ännu nogrannare som om den vore mitt lilla barn.
För jag ,jag är min egen Mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0