Kan man bannlysa folk från sin egen begravning ?

enligt min kompis J kan man inte det.
Hon såger att en begravning är som en gudstjänst där vem som helst får delta.
I såntfall vill jag ha två begravningar en för dom som verkligen kände och älskade mig
Och en för de hycklare som gjorde allt för att förpesta mitt liv medans jag levde det.
Men som ändå helt utan skam i kroppen skulle sitta där och snyfta högre än alla andra....
För det är ju som vanligt dom det är mest synd om.
De skulle ju ändå ha förlorat en dotter och hur hemskt är inte det ?
För hur vidrig man än var mot sin dotter när hon var i livet så är det ju ändå stynd om en den dag man förlorar henne och då har man rätt att sitta och gråta på hennes begravning även fast hon inte ens skulle vilja ha en där.....ELLER ?
Inte ens som död skulle de visa mig någon respekt....
Jag är inte rädd för att dö.
Det som stör mig är tanken på min egen begravning och hur de som verkligen skulle sörja mig inte skulle få göra det i fred !
Jag har alltid känt på mig att jag kommer att dö ung
Att jag aldrig kommer att bli tant eller medelålders
Kanske har jag rätt kanske har jag fel Vi får se.
Jag hatar hyckleri antagligen för att hela mitt liv har varit så fyllt av det.
Och jag tänker då verkligen inte sitta och hyckla på någon annans begravning....
Varför bilr alla människor plötsligt goda bara för att de blir gamla eller dör..
Helt plötsligt försvinner alla brister och dåliga egenskaper och kvar finns någon uber sympatisk jävla idealmänniska..
en människa som inte behöver stå till svars för någonting för att den är ju så gammal och ska ändå snart dö...
Ja och sen när är det mitt problem?
Den får dö ifrån all skit den har gjort medans jag måste leva vidare med smärtan de har åsamkat  och tampas med minnena  varenda jävla dag.
Jag förlåter inte ett skit bara för att någon annan har blivit gammal och gaggig och har det ensamt på gamlingshemmet..........som man sår fär man skörda !
vi människor är summan av våra handlingar summan av våra val...
Och har du varit sadistisk ,jävlig och elak hela ditt liv så kanske du inte ska ha några besök sen när du sitter där och ruttnar.
Det kanske är dags att du får känna på hur det är att vara ensam och rädd liten och utastt beroende av andras välvilja...Precis som ett litet barn är.
Det är lustigt hur vi ibland tar ifrån döda människors hela deras identitet...ofta i all välvilja
Män får oftast ha kvar sin personlighet även efter döden de får ha kvar sina brister sina särdrag...
Men vi kvinnor vi blir till ÄNGLAR
Jag får rysningar när jag i tvprogrammet efterlyst ser hur 15 åriga sexmördade RoseMarie Hillrings mamma talar om henne som en ängel.
- Ja ,hon var som en ängel
som att hon inte är värd att sörjas annars .
RoseMarie ljög för sin familj sa att hon skulle vara hos en kompis och gick istället och  träffade en 19 årig kille hon fått kontakt med på nätet...Det var en lögn som blev hennes död.
Det låter knappast som någon ängel i mina öron men det låter inte heller som en tjej som inte är värd att sörjas eller en tjej som får skylla sig själv.
Ingen människa förtjänar ett sånt öde.
Jag skulle vända mig minst tre gånger i min grav om någon människa fick för sig att kalla mig för ängel efter min död och speciellt om de gjorde det i tv.
Jag är inte och har aldrig varit någon ängel jag gör och har gjort massor av dåliga val,jag ljuger ibland och vill folk illa och kan vara väldigt bitter och cynisk......
Men jag gör för det mesta bra val och vill de flesta människor väl och sprider nog mer glädle än sorg omkring mig.....Jag är en människa , en ganska bra människa men ändock bara människa och definitivt inte någon jävla ÄNGEL.
Och inte vill jag vara det heller.

Kommentarer
Postat av: Jessie

gumman om du dör ung så tänker jag återuppliva dig och sen dödadig igen som straff! men om jag nu skulle behöva gå på din begravning en dag kan jag lova dig att den sjuka människan kommer inte att få sitta där och snyfta ostört.. för henne är ju du redan så gott som död..

2009-10-01 @ 00:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0