this is love not obsession

Jag hade vägarna förbi dig igår


Jag stod utanför den port som brukade vara vår men som numera bara är din..


Jag såg din skugga i fönstret ......Och hela min kropp värkte efter att få ge dig en kram.



så nära men ändå så långt borta..



Du är utom räckhåll för mig nu...



En del av mig saknar dig varje dag.....Trots det eller kanske just därför lämnar jag dig ifred vännen..



för det är din port nu inte våran..



Och den är inte ens kodad, man kommer bara in med egen nyckel eller genom att bli insläppt....



Och jag kommer aldrig att bryta mig in hos dig varken i din port eller i ditt liv.....



Ibland är den största kärleksgåvan man kan ge någon helt enkelt att lämna den människan ifred....



så fort vi människor ser något vi gillar vaknar driften att äga det
Det gäller såväl saker som människor....
Instinkt eller inlärt vad vet jag ?
Det enda jag vet är att man kan aldrig och bör aldrig försöka äga en annan människa..
Det enda man kan göra är att att vara underbar mot dom man älskar
Och vara tacksam för varje sekund de väljer att spendera i ens närhet..



du valde att spendera 4 år av ditt liv tillsmans med dig och jag är inte girig....



Tvärtom jag är en av de mest kärleksfulla och generösa människor jag vet :)



Därför unnar jag dig din frihet med allt vad det innebär.....




så jag ringer inte ens på.....



Jag kastar en sista blick på din silluett i fönstret viskar i vinden att jag älskar dig och hoppas att du har det bra....Och går vidare.....Jag går vidare.....För vi är båda fria nu.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0