Spännande dagar

Jag brukar aldrig direkt anstränga mig för att fira min födelsedag då det alltid kommer upp väldigt mycket jobbiga känslor just runt den dagen och då jag har fått för mig att ingen kommer att vilja fira mig ändå,,,,,,
Men jag har ju bestämt mig för att bli vuxen nu att göra det bästa av det jag har istället för att gå och gräma mig över det jag inte har......
Man kommer till en punkt där man inser att trots att man inte direkt har haft de rätta förutsättningarna för att verkligen kunna bli en stabil vuxen individ så har man blivit vuxen åtminstone på utsidan....
Och då får man anpassa sig till det
För det man saknar det som fattas en är ändå alldeles för försent att finna..

Men kärlek kan komma i många olika former och då får man hålla sig till den som passar ens ålder..
För hur sunt vore det om någon  kom in och tog på sig något slags föräldraroll i mitt liv nu.....Jag fyllde ju nyss 26 år !!!!
Jag hade kunnat haft egna barn nu.
Så jag bjöd in en massa hjärtan till ett födelsedags firande och ja det bästa ordet jag kan komma på för dagen är väl att den blev en prövning........
Men som tur var så innehöll den kärlek oxå kärlek  som jag nu uppskattar mer än någonsin..:)

I kölvattnet av prövningen har jag nu förlorat kontakten med ännu en famijemedlem..
Och varför inte under de tre åren som jag och Richard har varit tillsamans så har jag förlorat/sagt upp kontakten med sammanlagt 4 av 6 familjemedlemmar....
Priset jag har fått betala för att äntligen bli vän med mig själv...
För jag är hellre osams med dom som gör mig illa än med mig själv...
Jag har tassat på tå, svalt sorg och ilska och haft överseende med olika slags övergrepp i hela mitt liv fram tills alldeles för nyligen....
Men det är slut med det nu......
Jag ger kärlek till dom som ger mig kärlek och resten kan faktiskt dra..
 i en familj där det är äta eller ätas som gäller så blir man endera måltiden eller rovdjuret....
Eller så gör man som mig tar avstånd från hela skiten och blir en bra människa i stället ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0