självklart

Kunde den människa som har kränkt och kört över mig hela mitt liv inte respektara min vilja den här gången heller......
Du var tvungen att skriva en lång smetig kommentar som har ytterst lite med verkligheten att göra

Du har säkert gjort så gott du har kunnat  med tanke på din diagnos....
Men är man för psykiskt sjuk för att kunna utföra ens det enklaste arbete .
så kanske man borde tänka sig för både en och två gånger innan man tar på sig uppgiften att skaffa och  uppfostra fem barn.
Speciellt då man har valt att skaffa dom med någon som visserligen kan sköta ett arbete men som egentligen inte är ett dugg friskare bakom stängda dörrar......


De flesta föräldrar kan komma på åtminstone en sak de kunde ha gjort bättre men inte du..
Hela ditt inlägg handlar om vilken kärleksfull förälder du har varit och att det egentligen snarare är jag som alltid har varit lite konstig.......
Bara det säger ju en hel del du vågar verkligen inte rannsaka dig själv eller hur ???

Ja jag har alltid varit lite konstig och det är jag fortfarande men med tanke på min uppväxt så har jag ändå blivit jävligt bra.....


Det är ju konstigt att du som har varit en så kärleksfull förälder har haft ett barn boende hos mormor och morfar och tre barn i fosterfamilj.......


Att du drar in min första pojkvän i det här är ju bara för löjligt.
Ja han var ett svin han slog mig och han kontrollerade mig precis som du.....
Och han hade ditt fulla stöd hela tiden....
Jag minns en gång när han slog mig i vardagsrummet hemma hos oss
Jag gick in i köket och bad dig och pappa om hjälp men fick höra att
 jag antagligen förtjänade det eftersom jag var en sån retsticka......
Det enda du egentligen hade emot honom var att han ville att jag skulle ha en annan sorts klädstil än den du föredrog mig i ....där gick era intressen isär.
 Men när det gällde att ge mig stryk så var ni helt överens..
styk ska hon ha både när hon mopsar upp sig och i förebyggande syfte....
Ni var ett suveränt team varför tappade ni kontakten ???
Fast jag antar att ni inte hade lika mycket gemensamt sedan er slagpåse flyttat till en annan stad..


så den där vinterjackan som du är helt fixerad vid kan du ju stoppa upp någonstans-
Jag hade hellre frusit hela vintern och haft föräldrar som försvatade mig när min  pojkvän gav mig stryk.....

 
Jag pratar inte med dig, Sara pratar inte med dig och Mia och jonas svarar när du ringer men hur ofta ringer dom dig ?????........Hur kunde du få så otacksamma barn ??? Kanske för att det inte finns så jävla mycket att vara tacksam för.......


Jag vill bara avsluta med att tacka för alla fina minnen.....

Som ett av mina första minnen där du får pappa att mata mig tills jag spyr och sen säger åt honom att fortsätta mata mig med mina egna spyor......Både jag och min storebror minns det ....Gör du ???

Eller når jag gick i första klass och inte kunde knäppa min jacka .
 Du slog mig så många gånger på handen att det blev en stor blodblåsa.....Pappa ringde till skolan och sa att jag inte kunde komma nästa dag för att jag var förkyld....snoret rann inte alls , men tårarana gjorde der garanterat....


Det finns värre saker oxå så vidriga att jag inte tänker skriva om dom här..
Absolut inte för att skydda dig. men inte heller för att skydda mig själv utan för att skydda mina syskon.....
Vill de höra hela sanningen en dag så förtjänar dom att få höra den öga mot öga av mig .
De ska inte behöva läsa alla vidriga detaljer på nätet......


vill du kommentara igen så gör det du har ju redan börjat men håll dig till sanningen denna gång...
Det har jag gjort  och det tänker jag fortsätta med....
För jag skämms inte längre, jag var ett barn helt i erat våld och ni var vuxna som borde ha vetat och agerat så mycket bättre.......du kan prata om hat hur mycket du vill ironiskt för jag har aldrig träffat en mer hatisk person än dig......Jag valde inte enbart bort dig av hat, Jag valde bort dig och pappa av kärlek också.....Kärlek till mig själv och kärlek till livet...................................Love and peace / E

Kommentarer
Postat av: sl

Uppenbart är att alla har sin egna uppfattning om vad kärlek är...



Ett av mina starkaste minnen med dig var när ni skulle äta fisk en dag. Jag var gaaaalet avundsjuk då jag alltid älskat fisk!

Din pappa frågade om jag ville ha, jag sade ja... Din mamma skrek nej!

Satt i din säng och väntade medan du åt. Det tog säkert 1½ timme innan du rödsprängd av tårar kom och kröp upp bredvid mig i sängen.

Du hade bråkat mycket med dina föräldrar tidigare på dagen så när du till slut sade varför du var så ledsen så trodde jag att du överdrev.

En stund senare gick vi ner och jag förstod av lukten att så inte var fallet. Den stickande lukt som låg tung i hela köket gick inte att missta sig på. Det var ett antal dagar sedan den fisken passerat bäst före datumet!



Du och din mor har en ganska så stor likhet och det är viljan.

Den ena parten besitter viljan att äga, den andra viljan att överleva...

Men var du fått ditt varma hjärta och underbara väsen ifrån är för mig en gåta...

2009-12-02 @ 16:29:18
Postat av: linda wermelin

jag blir så jävla förbannad! skakar som en apa när jag läser detta igen! jag skulle vilja gå tillbaka i tiden och ta dig därifrån! fy fan alltså! och fy fan på DIN MAMMA!!! du är så stark Elin, min lilla butterfly <3

2009-12-02 @ 18:11:01
Postat av: linda wermelin

du vet om att du kan göra så att du själv måste godkänna kommentarerna? så du slipper hennes kommentarer?!

2009-12-02 @ 18:12:03
Postat av: bror

2009-12-02 @ 22:39:49
Postat av: bror

Har ej kommenterat detta morsan gjorde detta genom en vännina till henne som skrev kommentaren jag har inget med det o göra .. kolla upp hur det egentligen är innan du anklagar. . du har missuppfattat det här men d lungt.. hhaha ja springer inte min moders ärenden du e rolig du. aja pz out

2009-12-02 @ 22:42:30
Postat av: Tea

Min vän! Jag ser att du hamnat i sorterings tider... Älskade vän låt den postiva energi du får från din omgivning omsyra dig gör dig av med negativ energi som får dig att gå in i kamp med det förflutna se på livet med nya ögon du är värd allt gott min vän. Och glöm aldrig din sanning är din sanning det kan INGEN ta ifrån DIG



Jag älskar dig min fina vän!

2009-12-03 @ 12:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0