Tur för mig men ännu mer tur för mina framtida barn

Tur för mig att jag har jobbat på förskola



Tur att jag har fått lära mig hur man ska behandla barn



Utan den erfarenheten skulle jag bli en fruktansvärd förälder



så är det bara...



Inte för att jag inte hade brytt mig inte försökt eller medvetet velat fucka up mina barn




Men men många föräldrar fuckar upp sina barn med de allra bästa intentioner





Det är inte så enkelt som att man kan tänka jag ska göra allt tvärtom




För hur vet man hur det där tvärtom ser ut när man bara har sett det som är fel




Det är en sak att bestämma sig för att

- Jag ska aldrig slå mina barn



Men desto svårare att veta vad man gör i stället när ens barn beter sig illa och vägrar lyssna på en



När man själv alltid blivit slagen hotad och förnedrad





Jag har alltid förstått att mina föräldrars sätt var fel men inte vetat vad som var rätt..



Innan jag började jobba på förskola




Samtidigt har det många gånger väckt en enorm sorg att se hur annorlunda det borde ha sett ut




Jag själv gick ju aldrig på förskola så jag fick inte den positiva påverkan heller utan var helt isolerad hemma





Har många gånger när jag är runt barn tänkt på att nu vill inte det här barnet någonting och jag pratar lungt och förstående med det lirkar.....Hade jag varit min mor hade jag hotat, skrikit
 slagit



Minns aldrig att någon lirkade med mig



Minns aldrig att någon någonsin brydde sig om vad jag ville



Jag var en sak som tillhörde dom en sak som skulle lyda




Jag kan lova er att många av dom tjejer som säljer sina kroppar oxå har varit saker när de växte upp





Har man aldrig fått äga sin kropp och sin själ så är det svårt att veta hur man gör när man kräver tillbaka rätten över sig själv





Eller vaddå kräver tillbaka jag har aldrig haft något att kräva tillbaka







Jag fick aldrig chansen att äga någonting av mig själv...








En av de där tjejerna på gatan hade lika gärna kunnat vara jag och jag har faktiskt inget bra skäl till varför jag sitter här framför datorn och har det ganska bra i stället....








Jag tror inte att jag är bättre än dom smartare




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0