Att leva i någon annans våld...

Har följt och fortsätter att följa det som hände Emma Petterson , Den 19 åriga tjej som hittdes svårt misshandlad och nästan mer död än levande på ett fält...

Emma kan inte vara med på sin egen rättegång för Emma kan fortfarande inte lämna sjukhuset...

Killen som gjorde detta  hade besöksförbud vilket han fått efter upprepasd psykisk/fysisk misshandel och våldtäkt mot Emma..

När ska sanhället inse att de killar som får besöksförbud är de killar som skiter totalt i förbud..
Det är killar som själva delar ut förbud till människor  sin omgivning..
Men som vägrar att acceptera att någon sätter upp en gräns för dom.


Det är killar som gillar att styra och kontrollera andra men som har det desto svårare med självkontrollen..


Det är killar som min första pojkvän....


Jag tänkte tanken idag att det kanske vore riktigt trevligt att besöka min gamla hemstad..

Det finns människor där som jag skulle vilja träffa.

Men sen dök en väldigt obehaglig tanke upp i mitt huvud.

Jag känner mig inte riktigt säker där......

Det finns människor där minst två som alltid har sett mig som en leksak..
Människor som aldrig respekterat och nog aldrig kommer att respektera vad jag säger...
För det spelar ingen roll att jag har förändrats.så länge dom själva är sig lika..
Och Tro mig när jag säger att galenskap smittar men motsatsen är någonting man måste jobba sig fram till på egen hand.

Det jag har jobbat upp hos mig själv kommer aldrig att kunna påverka dom nämnvärt.
för de här människorna påverkas inte de påverkar..
Det finns en enorm energi i ren galenskap
Jag har då  aldrig träffat på en riktigt galen verklighetsfrånvänd människa som det  går att resonera med..
På ytan kanske men aldrig på djupet.
Det är som att man pratar olika språk..

Jag kommer alltså  aldrig att kunna slappna av där
För jag kommer aldrig att  vara fri .
LBG kommer att vara mitt fängelse för alltid.... 


För kvar där lever en del av mig ett paralellt liv
Där lever den del av mig som aldrig flydde sina plågoandar
Där lever hon som blev kvar i deras våld
Och det är alltid hennes ansikte de kommer att se när de tittar på mig
För de har precis som jag ALDRIG glömt henne
Och de har precis som jag aldrig riktigt SLÄPPT henne....



Spelets sjuka regler gör mig vansinnig
Men de här människorna spelar inte efter samma regler som alla andra...
De här människorna skapar precis som
Emmas expojkvän sina egna regler...
Och det är väl fan att de reglerna fortfarande efter 11 år ska  styra mitt handlande....
Jag har kämpat så hårt för att bli fri...
Men är det något livet har lärt mig så är det att du ALDRIG kan vinna mot en psykopat...Det är faktiskt hellre fly än illa fäkta som gäller...

För du har nämligen något de saknar något som alltid kommer att placera dig i underläge
Du har ett hjärta



Jag har under större delen av mitt liv underskattat farlighetsgraden hos dessa individer.....Men Inte längre...


Jag skulle kunna våldta dig sa han en gång.....Jag trodde honom inte då.....Men jag tror honom nu....


Och jag tänker inte ge honom chansen så jag stannar hemma jag stannar här där jag är fri.....
För här lever andra delen av mig här lever hon som faktiskt KOM UNDAN

Och jag hoppas att Emma en dag kan få lämna sjukhuset så att hon också  kan få påbörja  sitt nya liv , ett liv i frihet .
Jag vill inte tro att han har lyckats ta den chansen ifrån henne
Emma kanske inte kunde fly och bara lämna allt. Emma kanske hade saker i sin hemstad som hon älskade
Jag hade inte det och det räddade mig
ska det verkligen behöva vara så ???
Jag överlevde för att jag redan levde ett hemskt liv innan han kom in och gjorde det ännu värre
ska hotade människor verkligen behöva lämna  den enda trygghet och kärleken de har för att få tillbaka rätten till sitt eget liv
Det verkar nästan så...något måste ändras jag vet inte vad men något måste ändras...det förstår ni väl ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0