Vad som händer just nu......

Sorgen man känner när den människa  man älskar och litar mest på i hela världen väljer bort en ur sitt liv
Går inte att beskriva med ord....

Man behöver höra gråten hos den som  blivit bortvald för att kunna få grepp om den avgrund som just öppnats upp i den människans inre.


Jag vet att jag när allt det här är över kommer att skaka,gråta och vråla som ett skadeskjutet djur som lämnats ensamt och döende i skogen.



Hjärnan förstår att det inte finns något  föralltid
Men hjärtat blir alltid lika chockat.


Jag ser dig inte klart längre , jag ser dig genom en hinna av smärta en hinna av sorg

Dina ord tog sönder något i mig

Så hinnan ligger där nu för att skydda det öppna blödande såret


Jag kommer varken åt glädjen eller sorgen jag lever i mittemellan land där allt och inget gör ont på en och samma gång


En dag ska jag vässa en nål sticka hål på  hinnan och skrapa i såret så att jag kommer åt det det röda pulserande blodet så att jag kommer åt sorgen,vreden,separationsångesten
så att jag kommer åt de delar som lever andas och känner








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0