Runt en del människor kretsar allt kring att äta eller att ätas

Varje social situation är ett spel eller en tävling för dom och det handlar  om att alltid lämna platsen som segrare
Det handlar om att få ut så mycket som möjligt av varje människa   mot att ge så lite som möjligt av sig själv i utbyte.....
Det handlar om snålhet girighet och beräknande manipulation.
så fort du slappnar av runt en sån här människa så har den fått dig att gå med på mins tre saker som du egentligen inte vill..
Och när du tänker tillbaka kan du knappt minnas exakt hur det gick till...
Jag har insett att jag har blivit käkat på ett tag nu åtminstone lite smånaggad...
börjar bli dags att bita tillbaka..
Jag är en väldigt godhjärtat person men jag kan vara  stenhård när jag väl fått nog..
Går man för långt med mig finns det väldigt få vägar tillbaka...


I övrigt så känn allt plötsligt mycket bättre och lättare.
Jag tar mina egna beslut och står fast vid dom.
För första gången i mitt liv känner jag verkligen att det är jag som är kapten
Dimman har lättat och nu kan jag  styra åt rätt håll
Aldrig mera passagerare på mitt eget skepp !!!
Inga fler idiot kaptener som styr mig rakt in i stormar eller får mig att gå på grund


Julen ger mig ångest eller tanken på att behöva fira den ger mig ångest
så i år vägrar jag..
Jag börjar fira igen när jag fått barn om jag får barn fram tills dess får det va..
Jsa tänker aldrig mer sitta och leka familj med andras släktingar
Hur trevligt de än tycker att det är att ha mig där...
För jag har inte trevligt inte innerst inne..


Men det är ju inte alltid lätt att få sin vilja respekterad när människor är van att man är liten och gullig och anpassar sig..
Jag fick tom stå och fösvara min rätt att slippa fira jul och ta emot julklappar
Oslagbart utdrag ur diskussionen:

- Men jag kanske köper något litet till dig ändå

Jag- Nej men gör inte det jag vill inte ha något !

- Men det kan väl inte du bestämma .


Helt absurd diskussion. Men jag antar att mitt beslut verkar absurt i mot partens ögon oxå..
Men det spelar ingen roll för jo det kan jag faktiskt bestämma
Jag kan bestämma att göra precis vad jag vill inte bara på julafton utan resten av mitt liv
Och jag är så obeskrivligt glad över att äntligen ha insett det
att det faktiskt är jag som styr.....Att det faktiskt är jag som bestämmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0