Till R

Som är den absolut finaste människa jag vet

Jag älskar inte bara dig för att du är min utan lika mycket för att du är din egen


Du brukar säga att det är så fint när jag ger dig den där blicken den där blicken som visar på sån total tillit


Att du ser i mina ögon att jag verkligen inte tror att du vill mig något illa



Och jag förstår att den blicken är fin för jag har väntat ett helt liv på att få ge den till någon




Och jag är glad att jag sparade den till just dig





Min första pojkvän kanske tog min oskuld




Men du har gjort något ännu finare du har gett mig lite av min oskuldsfullhet tillbaka




för Jag är tjejen som ställer mig i mitten på t bane perrongen så att jag kan titta åt båda sidor när jag väntar på tåget


Eftersom jag inte gillar att stå med ryggen vänd mot människor nära spåret....



så ser jag på mina medmänniskor  jag ser på dom  som någon som närsomhelst kan putta ner mig på spåret



Inte så konstigt när det känns som att man rent procentuellt legat och kravlat mer nere  på spåret än vad man har stått på perrongen i sitt liv....
Inte så konstigt att man inte längre vågar vända ryggen till...


Jag blev så cynisk när jag blev vuxen fick det på köpet när jag verkligen insåg hur illa jag blivit behandlad av så många människor


Mina föräldrar är långt ifrån ensamma om man säger så



pjäsen om mitt liv skulle ha många huvudroller




lärare ,sockärringar,fosterföräldrar pojkvänner





Många mindre smickrande roller i den pjäsen och Noren kan ju slänga sig i väggen direkt..




Men du R är en sak som står emellan mig och ett stort hat mot i stortsett hela mänskligheten



Fan vilket tungt ansvar att bära




Men det är inte ditt ansvar,jag är aldrig ditt ansvar hjärta




Jag är bara en väldigt trasig människa som älskar dig med hela sitt krossade hjärta



Du ska få en lång kram av mig ikväll när du kommer hem !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0