Gamla och nya kärlekar..

Tänkte på mina kärlekar idag.
Speciellt dom man aldrig trodde skulle gå över...
Men som gjorde det varenda en.
Gick över helt eller gick över till något helt annat.
Alla har de lärt mig något värdefullt. Smärtsamma läxor men ack så nödvändiga...

Min första kärlek lärde mig att, Man alltid måste älska sig själv mest....
Jag ÄLSKAR scenen i sex in the city när Samantha dumpar notoriskt otrogne Richard med orden

_ I love you, but i love me more !


Min andra kärlek lärde mig att man inte alltid bör lyssna på sitt hjärta....
Jag har alltid haft ett vilt hjärta och en klok hjärna.
Hjärtat söker ofta vad det  känner igen både på gott och ont vilket främst blir ont i mitt fall.......
Har man växt upp och bevittnat ett helsjukt förhållande så har man inte en så bra måttstock på vad som är ok och inte ok i en relation...



Min tredje kärlek lärde mig att det inte räcker med en underbart vacker grundkärlek. 
vårdar man den inte förhållandet med tillit och respekt så vittrar även de finaste känslor sakta men säkert sönder...
Kommer dock ALLTID att älska denna person och vilja den det allra bästa i livet....
Vi förstörde vår förhållande relation men aldrig vår vänskap.
J du plockade upp mig ur en djup mänsklig misär och det glömmer jag aldrig !!!!!!
Du är en av de väldigt få  personer i livet som jag har känt mig riktigt älskad av.



Min fjärde kärlek lärde mig att man kan älska en människa och samtidigt vara förälskad i en annan och att man då måste välja och inte vela.....C just for the record jag tycker att du valde helt rätt.




Min femte och nuvarande kärlek har lärt mig hur stark kärleken kan bli när man vårdar den och att det krävs jobb och upppoffringar men att det är så värt det!!!!!
För kärleken är den starkaste och mest helande kraften av dom alla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0